Anestezja

Praktycznie wszystkie zabiegi z zakresu stomatologii i chirurgii jamy ustnej można wykonać bezboleśnie.

Oto w jaki sposób można osiągnąć pełną analgezję, czyli zniesienie bólu, podczas zabiegów w gabinecie stomatologicznym:

Znieczulenie miejscowe:

• nasiękowe
  • przewodowe

Są to bardzo skuteczne i często wystarczające formy znieczulenia w większości zabiegów z zakresu jednodniowej chirurgii jamy ustnej. Uznając jednak indywidualne podejście każdego Pacjenta do bólu i strachu przed zabiegami oraz chęć maksymalnego komfortu podczas zabiegu współpracujemy z anestezjologiem.

Analgosedacja

to jedna z form znieczulenia, polegająca na jednoczesnym podawaniu leków o działaniu uspokajającym i nasennym (sedacja) oraz leków o działaniu przeciwbólowym. Stosowana przy bolesnych zabiegach diagnostycznych oraz w intensywnej terapii.
sedacja (uspokojenie) – obniżenie aktywności ośrodkowego układu nerwowego za pomocą środków farmakologicznych bez wyłączenia świadomości (możliwe jest jednak częściowe jej ograniczenie). Dochodzi wówczas do zmniejszenia napięcia i niepokoju, często w połączeniu z sennością. Zabieg wówczas nie jest zapamiętany jako długi i stresujący. Pacjent jest odprężony.

anestezja – znieczulenie ogólne

rodzaj znieczulenia, którego cechą charakterystyczną jest całkowite zniesienie świadomości i odruchów obronnych osoby znieczulanej. Od czasu wprowadzenia eteru popularnie nazywana narkozą (nazwa historyczna).

Elementy składowe znieczulenia ogólnego to:

• zniesienie świadomości – hypnosis
  • zniesienie bólu – analgesia
  • zwiotczenie mięśni szkieletowych – relaxatio
  • zniesienie odruchów – areflexia

Stan wyłączenia wszystkich 4 czynności ustroju nazywamy anestezją.

Etapy znieczulenia to:

• indukcja
  • podtrzymanie
  • zakończenie znieczuleniaW zależności od drogi podania leków wyróżnia się:
  • indukcję wziewną
  • dożylną
  • domięśniową.

Część anestetyczną zabiegu zabezpieczają anestezjolodzy z „NZOZ Morfeusz” Sp. z o.o., zrzeszającego anestezjologów znieczulających w szpitalach klinicznych i uniwersyteckich, w tym w Klinice Chirurgii Szczękowo-Twarzowej UM we Wrocławiu.