Periodontologia

Najlepszym sposobem skutecznego leczenia chorób przyzębia jest podejście całościowe, dlatego też nasza klinika proponuje pełną gamę zabiegów periodontologicznych m.in. mikrochirurgię dziąsłową.

Największym sukcesem obecnej periodontologii to prewencja chorób przyzębia. Do dziś lepiej im zapobiegać, niż je leczyć. Ponieważ periodontopatie, w większości przypadków, przebiegają bezboleśnie, to w chwili pierwszych symptomów odczuwalnych przez Pacjenta (np. ruchomość zębów), jest już za późno.
Konkludując: gdyby współczesna medycyna potrafiła całkowicie regenerować ubytki kostne wokół zębów objętych chorobą przyzębia, to nie rozwijałaby się w takim tempie implantologia.

Dlatego też nie do przecenienia jest rola lekarza, który jest świadomy zagrożeń periodontopatiami i szybko potrafi wychwycić pierwsze symptomy chorób przyzębia. Szybko wykryte łatwo się leczy i zapobiega dalszej utracie tkanki kostnej. Polecamy wizyty kontrolne przynajmniej raz w roku, optymalnie raz na 6 miesięcy w celu oceny stanu uzębienia.

Znamy już rolę bakterii w chorobach przyzębia, znamy rolę prawidłowej higieny. Wiemy, że choroby te często idą w parze z przykrym zapachem z ust, że łączą się z wszystkimi konsekwencjami ognisk zapalnych wikłających nasz stan zdrowia lub nawet są objawami wielu innych chorób ogólnoustrojowych.

Oferujemy Państwu pełną gamę zabiegów w celu prewencji oraz leczenia periodontopatii:

• diagnostyka rentgenowska oraz tomograficzna,
  • skaling nad i poddziąsłowy,
  • piaskowanie,
  • kiretaże zamknięte i otwarte,
  • polerowanie tkanek twardych zęba,
  • iniekcja leków do kieszeni zębowych,
  • plastyka dziąseł oraz kości (gingiwoplastyka, osteoplastyka) przywracająca prawidłową morfologię tkanek i funkcję,
  • mikrochirurgia odtwórcza: pokrywanie recesji dziąseł, odtwarzanie strefy dziąsła związanego,
  • zabiegi diagnostyczne (biopsje, wycinki) w prewencji chorób błony śluzowej jamy ustnej.

Koordynatorem leczenia periodontologicznego jest lek. stom. Radosław Jadach.

[booked-calendar]

Formularz Kontaktowy

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)